ΕΝΔΟΚΥΣΤΙΚΕΣ ΕΓΧΥΣΕΙΣ

Πρόκειται για ανώδυνες θεραπείες που γίνονται στο χώρο του ιατρείου μέσω καθετηριασμού της ουροδόχου κύστης στην οποία εγχύονται φαρμακευτικά σκευάσματα. Οι ενδοκυστικές εγχύσεις μπορεί να εφαρμοστούν:

Καρκίνου της ουροδόχου κύστης – οι ενδοκυστικές εγχύσεις με τον εξασθενημένο βάκιλο της φυματίωσης (BCG) είναι θεραπεία εκλογής για τον μη-μυοδιηθητικό καρκίνο της ουροδόχου κύστης. Η κυστίτιδα που προκαλεί ο βάκιλος διεγείρει περαιτέρω την ανοσοδιέγερση με αποτέλεσμα το ανοσοποιητικό μας σύστημα να εξοντώνει πέρα του εξασθενημένου βακίλου και τα καρκινικά κύτταρα της ουροδόχου κύστης. Έχει πλέον αποδειχθεί ότι οι συγκεκριμένες εγχύσεις παίζουν διπλό ρόλο καθώς μειώνουν την πιθανότητα υποτροπής του καρκίνου ενώ ταυτόχρονα περιορίζουν τη δυνητική πρόοδο του (διήθηση στο μυϊκό τοίχωμα της κύστης). Ο χρόνος θεραπείας είναι  περίπου 60 λεπτά και επαναλαμβάνεται σύμφωνα με προκαθορισμένο πρωτόκολλο ενώ ο ασθενής παρακολουθείται με τακτικές κυστεοσκοπήσεις και κυτταρολογικές εξετάσεις. Παρενέργειες της θεραπείας είναι η συχνουρία με επιτακτική ή επώδυνη ούρηση, η αιματουρία, η ουρολοίμωξη και συμπτώματα γρίπης όπως πυρετός, ρίγος και αρθραλγία.

Δυσουρικά ενοχλήματα – η θεραπεία αποκατάστασης με την απευθείας έγχυση υαλουρονικού νατρίου (Hyacyst) ή υαλουρονικού οξέος (Vessilen) έχει ιδιαίτερα ελπιδοφόρα αποτελέσματα καθώς μειώνει τη χρόνια φλεγμονή προωθώντας την επούλωση και δημιουργώντας ένα φράγμα κατά των ερεθιστικών συμπτωμάτων. Ο ασθενής παρουσιάζει ανακούφιση των συμπτωμάτων του πόνου, της συχνότητας και της έντασης της επιτακτικής ούρησης. Τα αιμορραγικά επεισόδια φθίνουν ενώ προάγεται η πρόληψη νέων ουρολοιμώξεων. Για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα συστήνεται η παραμονή του διαλύματος στην κύστη για τουλάχιστον 30 λεπτά (όχι όμως περισσότερο από δύο ώρες). Η θεραπεία δίνεται μια φορά την εβδομάδα για τέσσερις εβδομάδες και μετά συνεχίζουμε με ένα σχήμα συντήρησης μια φορά το μήνα μέχρι τα συμπτώματα να εξαφανιστούν τελείως. Οι θεραπείες είναι πολύ καλά ανεκτές από τους ασθενείς χωρίς ιδιαίτερες παρενέργειες. Σε μεμονωμένες περιπτώσεις αναφέρεται ήπιος ερεθισμός κυρίως εξαιτίας του ουροκαθετήρα.

Για περισσότερες πληροφορίες, κλείστε άμεσα το ραντεβού σας με τον έμπειρο Χειρουργό Ουρολόγο- Ανδρολόγο Ξενοφών Ουζουνίδη.

Υπηρεσίες Ιατρείου