Υδροκήλη

Τι είναι η υδροκήλη;

Υδροκήλη είναι η συλλογή υγρού γύρω από τον όρχι και συνήθως αφορά μόνο την μια πλευρά του οσχέου. Η πάθηση μπορεί να εμφανιστεί σε οποιαδήποτε ηλικία. Πιο συχνά όμως εμφανίζεται σε βρέφη και σε άνδρες άνω των 40 ετών.

Ποια είναι τα αίτια που οδηγούν σε υδροκήλη;

Συνήθως δεν ανευρίσκεται κάποιος συγκεκριμένος αιτιολογικός παράγοντας. Μπορεί όμως να δημιουργηθεί μετά από φλεγμονές (επιδιδυμίτιδα), τραυματισμό ή χειρουργικές επεμβάσεις (αποκατάσταση κιρσοκήλης) στην περιοχή. Είναι σημαντικό, σε όλες τις περιπτώσεις να διερευνάται λεπτομερώς ο όρχις γιατί μπορεί να εμφανιστεί και σε καρκίνο του όρχεως.

Ποια είναι τα συμπτώματα της υδροκήλης;

Σε μικρού βαθμού υδροκήλη συνήθως δεν υπάρχουν συμπτώματα πέρα από μια ελαφριά διόγκωση του ενός όρχι. Αν η υδροκήλη είναι μεγαλύτερου βαθμού τότε μπορεί να παρουσιαστεί με αίσθημα βάρους και το δέρμα του οσχέου να εμφανίζεται τεντωμένο και γυαλιστερό έχοντας χάσει τη φυσιολογική ρυτίδωσή του.

Πως γίνεται η διάγνωση της υδροκήλης;

Η διάγνωση της υδροκήλης γίνεται με την λήψη του ιατρικού ιστορικού του ασθενούς και την ψηλάφηση του οσχέου. Απαραίτητο κρίνεται επίσης το υπερηχογράφημα οσχέου που επιβεβαιώνει την κλινική διάγνωση και δίνει πολύτιμες πληροφορίες για την κατάσταση του όρχεως, που σε ορισμένες περιπτώσεις είναι αδύνατον να ψηλαφηθεί.

Ποια είναι η κατάλληλη θεραπεία;

Η θεραπεία της υδροκήλης είναι η χειρουργική αποκατάσταση κατά την οποία γίνεται μία μικρή τομή στο όσχεο και αφού αδειάσει το υγρό της συλλογής γίνεται αναστροφή ή πτύχωση του ελυτροειδή χιτώνα ώστε να αποφευχθεί στο μέλλον νέα συλλογή υγρού. Η διάρκεια της επέμβασης είναι από 30-60 λεπτά και γίνεται υπό γενική ή ραχιαία αναισθησία. Η νοσηλεία του ασθενούς διαρκεί λιγότερο από μια ημέρα και τα ποσοστά επιτυχίας είναι πολύ υψηλά. Η ανάρρωση του ασθενούς είναι ταχεία με έλλειψη μετεγχειρητικού πόνου.